lunes, 13 de marzo de 2017

DBH ko praktika ONak

Kaixo guztioi,

Ikastaroko azken lana DBH-n txertatu daitezken praktika eta jarduera ON ei buruzkoa izan da. Ekarpen oso interesgarriak egin ditugu partaide guztion artean eta guzti horiek, beheko apalategiko dokumentuan utzi ditut ikusgai.

Ekarpen hauek guztiek, ondorengo puntuak indartzea izan dute helburu:

- Komunikazioa bultzatu ikasle eta irakasleen artean.
- Edukiak proposatu
- Pentsamendu kritikoa sustatu.
- Sormena eta berrikuntza sustatu
- Kudeaketa-estrategiak kudeatu eta garatu.

Denon artean adostu ditugun puntuen artean, laburbilduz ondorengo hauek azpimarratzea gustatuko litzaidake:

KOMUNIKAZIOARI DAGOKIONEZ:

- Komunikazioa lantzeko ikasleek taldean lan egiten ikasi behar dute: Talde kohesioa lortu.
- Eskolak ez dira irlak izan behar eta komunikatu egin behar ditugu bertan egiten ditugun lanak (beste ikastetxeekin, beste ikasleekin, sare sozialetan...).
- Ikasle eta irakasleen lanak komunikatu egin behar dira.

EDUKIEI DAGOKIENEZ:

- Erronkak proposatu behar dizkiegu ikasleei. Errealitatearekin lotutako erronkak badira hobe. Ikasleek zer esana izan behar dute erronka hauen aurrean.

PENTSAMENDU KRITIKOARI DAGOKIONEZ:

-Gogoeta sor arazi behar diegu ikasleei. Proposatutako edukiek, gaur egungo gizartea hobeto ulertarazten lagundu behar die.

SORMENA ETA BERRIKUNTZARI DAGOKIONEZ:

- Erronken aurrean, ikasleen sormena landu behar dugu. Eurek proposatutako irtenbideak eztabaidatu.

KUDEAKETA ESTRATEGIAK IZATEKO ETA GARATZEKO:

- Irakaslegoaren arteko foroak sustatu.
- Lan metodologiak adostu eta Curriculuma birplanteatu.

Gaur egungo ikasleak ezin ditugu metodologia tradizionalekin hezi, non irakasleak bere azalpenak ematen dituen eta ikasleak azalpen hoiek idazten dituzten euren liburuetan. XXI. mendeko ikasleei pentsamendu kritikoa lantzen erakutsi behar zaie eta horretarako ausnarketak sor arazten dizkien egoerak proposatu behar dizkiegu. Egungo enpresa askok gainera, sormena duten pertsonak bilatzen dituzte lan egiteko, baina, lantzen al dugu ikaslegoaren sormena? Gaur egun daukagun kurrikulum-arekin gai al gara irakaslego guztiok, proposatutako jarduerak martxan jartzeko? Kritiko xamarra naiz momentuz, irakaslegoaren sarea oso zabala baita, eta metodologia hauek irakaslegoaren kohesioaz gain, agian edukiek bestelako enfoke bat behar dutelako. 

Garbi dagoena da, bakoitzak ahal duen neurrian, pauso txikiak egiten hasteko unea dela. Etenik gabeko bidea izan behar du, gizartea abiadura bizian aldatzen bait doa. Norberak sinisten badu aldaketaren beharraz, bere aletxoa ipiniz... gauzak aldatu ditzazke bere neurrian... Eta hori da helburua...

Ea beheko apalategia, horrelako ekimen onekin betez, gehiago ikasten joaten naizen eta praktikan jarriz, fruituak lortzen ikusten hasten naizen, berandu baino lehen !!!





No hay comentarios:

Publicar un comentario